6 Ağustos 2015 Perşembe

Bir Şeyin Doğrusunu Bilip Söylemek Yetseydi, Annemizi Dinler Hiç Hasta olmazdık...

25 yıla yakın meslek hayatımın 10 yıla yakınında danışmanlık yaptım, raporlar hazırladım, önerilerde bulundum, başka kurumların raporlarını değerlendirdim.  Hak verilse dahi, teknik zorunluluk değilse, para verilerek yaptırılan o raporlarının rafa kaldırıldığını gördüm.

Ve dedim ki:
"Bir şeyin doğrusunu bilip söylemek yetseydi, hepimiz annemizi dinler ve hiç hasta olmazdık."

Bilmek ve söylemek yetmiyor hatta bazen "DİRENÇ" görüyor, ters etki yaratıyor. Gerçek fayda ve değişim için başka bir yol olmalı; yoksa herkesin bildiği kendine.
........

Sektörleri inceleyin; en popüler eğitimler satışla ilgili; en popüler iş ilanları satış danışmanları için. "HİPNOTİK SATIŞ YÖNTEMİ"  de ne demek?  İnsanları ihtiyacı olmayan şeyleri almaya mı ikna etmeye çalışıyoruz?  Elbetteki saygın bir şekilde, ürünü hedef kitleye en iyi şekilde anlatmanın, ulaştırmanın, doğru iletişimin yolları yöntemleri var, ama ürün geliştirirken kullanıcıdan uzaklaştıkça satış bütçeleri yükselmeye başlıyor. Ortalama %20'ler civarına ulaşan zaman zaman aşan satış bütçelerinin ve zamanının bir kısmı ürün geliştirme aşamasında müşteriye odaklanmak için kullanılsa daha talep gören ürünler ortaya çıkabilir.
...........

İyi bir gözlemcisiniz, mükemmel bir iş fikriniz var..bunu hayata geçirebilseniz insanlar kapışacak.  Ama karlı ve sürdürülebilir bir iş modeli haline getirmediğiniz sürece ticari başarıdan söz etmek zor.  Peçetelerin arkaları iyi fikirlerle dolu... Bunun karlı bir iş modeli haline nasıl getireceksiniz?  Kaldı ki dünün koşullarında karlı bir iş modeli, iç ve dış koşullar değiştiğinde hala karlı olacak mı?
.......
Sürdürülebilir başarı için;
  • Kurumu her düzeyde gelişim dedektifleri haline getirme
  • Müşteri odaklı, müşterinin işini kolaylaştıracak ürün/hizmet geliştirme
  • Tüm paydaşlarını memnun edecek karlı bir iş modeli
  • Sürekli gelişim
arayışı konusunda bütün kurumlar hem fikirdir sanırım.
...........

Değer Önerisi Tasarımı (Value Proposition Design) ve Kanvas Metodu ile İş Modeli Üretimi (Business Model Generation) temeline dayanan çalışma metodu:

  • Workshoplar ve yaratıcı sorgulama teknikleri ile kurum içindeki fikirlerin ortaya çıkarılmasına sınanmasına ve geliştirilmesine;
  • Müşteri ihtiyaçlarının tespit edilip proaktif olarak ürün geliştirilmesine
  • Geliştirilen ürünün karlı bir iş modeline dönüştürülmesine
odaklanıyor.

Workshop moderasyonu eşliğinde farklı departmalardan gelen proje ekibi bütün soruları kendi soruyor, kendi cevaplıyor, tartışıyor, değerlendiriyor, gerekiyorsa saha araştırmaları yapıyor/yaptırıyor, işin yürüyüp yürümeyeceğini kendi savunuyor ve yönetimden onay alıyor, yürürlüğe girdiğinde rötüşleri kendi yapıyor.

Kurumunuzda
  • Her şey yolunda ise,
  • Reorganizasyon ve sıçrama planlıyorsanız
  • Pazar rahatsa
  • Pazar daralıyorsa, rakipler, ikameler üstünüze üstünüze geliyorsa
  • Kar ediyorsanız
  • Zarar ediyorsanız
tam sırası bu modelle değişimi başlatabilirsiniz.

Değişim Sizi Yönetmeden, Siz Değişimi Yönetin.




Ref: Business Model Generation
       Value Proposition Design 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder