27 Ekim 2015 Salı

Mimarlığın Özü Girişimcilik ve Değişim


Bütün meslek sahipleri kendi işlerini kurup girişimci olabilir… Ancak Mimarların “girişimciliği” bütün meslek sahiplerininkinden farklı...  O “yatırımcının” girişiminin de yükünü üstlenir.  Yatırımcı için de hedef kitle ihtiyaçlarını değerlendirir, üründe ve süreçte inovasyonu hedefler ve önümüzdeki 40-50 yıllık soyut ve somut bütün dış çevre koşullarına ayak uyduracak esneklikte ve estetikte bir yapı tasarlar.  Sadece Mimari Tasarım yapmaz diğer mühendislik ve teknolojik disiplinlerle birlikte bir yaşam tasarlar, bütün disiplinlerdeki tasarım takımına liderlik eder vizyon açar.

Çevreyi yaşayanlar için daha iyi bir yaşam alanına dönüştürür.

Tasarım serüveninin adımlarını kabaca sıralarken; başlık atmazsak; bu metodun “bina” için mi “iş modeli” için mi olduğunu kim ayırt edebilir ki?








Tasarımcının bu çalışma şeklini fark eden "kurumsal strateji planlama uzmanları" yeni bir söylem geliştirdiler. “Tasarım Odaklı Düşünme” ... Tasarımcıların bu araçlarını anlayıp faydalanmak için.

Mimari ofislerin en büyük sıkıntısı sürdürülebilir büyüme… Hele de krizlerden en çok etkilenen inşaat sektöründe “hizmet” verdikleri düşünülürse değişkenliği tahmin etmek zor değil.

Her Mimari Ofisin vizyonu, güçlü yanları ve potansiyeli farklı.  O nedenle belli bir tavsiye listesi yok; ama çok büyük bir gücü var Mimarın; metodik ve düzenli olarak kendine özel iş modelini geliştirip sanki tasarladığı ve göz bebeği gibi baktığı binasını korur gözetir gibi, takip ederse; sürdürülebilir başarıyı yakalar ve güzel tasarımlarla yaşamları güzele doğru değiştirmeye devam eder. 

Yoğun proje çalışmalarından kafalarını arada bir kaldırıp; bu sefer de kendi kurumları için:


Sürekli değişen
  • Makroekonomik koşulları
  • Rakipler ve diğer sektörel kuvvetler
  • Gelişen teknoloji ve trendler
  • Müşteri beklentileri ve yeni müşteri potansiyellerini
değerlendirmek ve
  • Müşteri segmentlerini ve potansiyellerini
  • Ürün çeşitliliği ve yeni ürün kapasitelerini
  • İş yapış şekillerini
  • Karlılık trendlerini
gözden geçirerek müşterin tercih etmesini sağlayacak yeni çözümler veya yeni iş modelleri bulmalılar.

Sağlıklı bir fiziksel ve sosyal çevre; ancak güçlü Mimari Ofisler ile mümkün, bu nedenle son derece zor bir kulvarda düzgün hizmet vermeye çalışan Mimarların iş modellerini geliştirmeleri kendilerinden öte bir yerde sosyal sorumluluk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder