Bütün meslek sahipleri kendi işlerini kurup girişimci olabilir… Ancak Mimarların “girişimciliği”
bütün meslek sahiplerininkinden farklı...
O “yatırımcının” girişiminin de yükünü üstlenir. Yatırımcı için de hedef kitle ihtiyaçlarını
değerlendirir, üründe ve süreçte inovasyonu hedefler ve önümüzdeki 40-50 yıllık
soyut ve somut bütün dış çevre koşullarına ayak uyduracak esneklikte ve
estetikte bir yapı tasarlar. Sadece
Mimari Tasarım yapmaz diğer mühendislik ve teknolojik disiplinlerle birlikte
bir yaşam tasarlar, bütün disiplinlerdeki tasarım takımına liderlik eder vizyon
açar.
Çevreyi yaşayanlar için daha iyi bir yaşam alanına dönüştürür.
Çevreyi yaşayanlar için daha iyi bir yaşam alanına dönüştürür.
Tasarım serüveninin adımlarını kabaca sıralarken; başlık
atmazsak; bu metodun “bina” için mi “iş modeli” için mi olduğunu kim ayırt
edebilir ki?
Tasarımcının bu çalışma şeklini fark eden "kurumsal strateji
planlama uzmanları" yeni bir söylem geliştirdiler. “Tasarım Odaklı Düşünme” ... Tasarımcıların bu araçlarını anlayıp
faydalanmak için.
Mimari ofislerin en büyük sıkıntısı sürdürülebilir büyüme… Hele
de krizlerden en çok etkilenen inşaat sektöründe “hizmet” verdikleri
düşünülürse değişkenliği tahmin etmek zor değil.
Her Mimari Ofisin vizyonu, güçlü yanları ve potansiyeli
farklı. O nedenle belli bir tavsiye listesi yok; ama çok büyük bir gücü var Mimarın; metodik ve düzenli
olarak kendine özel iş modelini geliştirip sanki tasarladığı ve göz bebeği gibi
baktığı binasını korur gözetir gibi, takip ederse; sürdürülebilir başarıyı
yakalar ve güzel tasarımlarla yaşamları güzele doğru değiştirmeye devam eder.
Sürekli değişen
- Makroekonomik koşulları
- Rakipler ve diğer sektörel kuvvetler
- Gelişen teknoloji ve trendler
- Müşteri beklentileri ve yeni müşteri potansiyellerini
- Müşteri segmentlerini ve potansiyellerini
- Ürün çeşitliliği ve yeni ürün kapasitelerini
- İş yapış şekillerini
- Karlılık trendlerini
gözden geçirerek müşterin tercih etmesini sağlayacak yeni çözümler veya yeni iş modelleri bulmalılar.
Sağlıklı bir fiziksel ve sosyal çevre; ancak güçlü Mimari Ofisler ile mümkün, bu nedenle son derece zor bir kulvarda düzgün hizmet vermeye çalışan Mimarların iş modellerini geliştirmeleri kendilerinden öte bir yerde sosyal sorumluluk.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder